Commercieel-baliemedewerker-1.png

Meer dan 2.000 Profilers staan voor je klaar om je snel te helpen

We komen direct in actie op het moment dat het ertoe doen, net als andere professionele hulpverleners zoals de brandweer en de reddingsbrigade. De vrachtwagen met versproducten die we bij pech snel weer op weg helpen. De moeder en dochter die niet lang stilstaan met de lekke band, waardoor ze alsnog op tijd op het examen is. Of Lee Towers die toch voor 20.000 fans verschijnt, omdat we zijn auto snel konden repareren. Waar kunnen we jou snel mee helpen?

Auto onderhoud bij Profile

Voor auto onderhoud ben je bij Profile aan het juiste adres. Hoewel we begonnen als bandenspecialist, hebben we ons steeds verder verbreed tot een allround autoservice bedrijf. Je kunt bij ons terecht voor deskundig en betrouwbaar auto onderhoud. Vrijwel alle vestigingen voorzien in een compleet service- en dienstenpakket, van APK tot autoruitreparatie. Profile is compleet in allround autoservice!

Banden en auto onderhoud

Profile is specialist in banden en auto onderhoud voor alle soorten voertuigen. Profile biedt een buitengewoon breed assortiment van kwaliteit-, budget- en huismerkbanden, waaronder winterbanden, zomerbanden en 4-seizoenenbanden. Het specialisme schuilt echter vooral in de hoogwaardige bandenservices. Profile staat echter ook voor innovatie. De organisatie investeert continu in de ontwikkeling van nieuwe banden en daarmee gepaard gaande services. Profile verbetert haar service continue. Het bandenadvies is merkonafhankelijk en dat maakt de organisatie uniek. Profile heeft oog voor jouw belangen, maar ook voor het milieu.

Friese_Banden_Service_-_Heerenveen.jpg

Historie van Profile

De historie van Profile gaat terug naar 10 augustus 1989. Op dat moment richtten drie ondernemers, Jaap Kossen, Martin van Wijk en Will Stoof een verkoopgerichte organisatie voor bandenservicebedrijven op. De internationaal georiënteerde organisatie ging van start onder de naam ’Profile Tyrecenter’, met als bedrijfsvorm een coöperatieve vennootschap. Het toenmalige ondernemingsplan behelsde een commercieel samenwerkingsconcept, welke al zeer snel succesvol bleek te zijn. Immers de kracht van het zelfstandig ondernemerschap werd gecombineerd met de schaalvoordelen van een grote organisatie.

Altena_-_Wijk_en_Aalburg_Voorheen_de_Hoeve.jpg

Snelle groei

Bij de oprichting had Profile Tyrecenter zevenentwintig aangesloten vestigingen, bijna allemaal gespecialiseerd in bandenservice voor de professionele markt. Een aantal maanden later was dit aantal al opgelopen tot vierenveertig, waardoor een landelijke dekking in Nederland werd gerealiseerd.

Pioniers van Profile

Op 10 augustus 1989 tekenden de drie pioniers de oprichtingsakte. De Coöperatieve Vereniging Profile Tyrecenter Nederland was een feit. In de eerste tien jaar groeide Profile Tyrecenter uit tot een groot netwerk met 180 vestigingen in Nederland en inmiddels ook 40 vestigingen in België. In 1999 werd een structurele verandering van de organisatie doorgevoerd. Luc van Bussel werd per 1 augustus 2000 Algemeen Directeur en Profile Tyrecenter Holding NV werd opgericht. De coöperaties werden aandeelhouders van de nieuwe centrale organisatie. Deze nieuwe aanpak vertaalde zich in nieuwe daadkracht. Zo werden taken en verantwoordelijkheden van de coöperaties gedelegeerd naar de nieuwe holding. Dit was een belangrijke stap in het groeiproces van onze organisatie. Het doel was helder: onze marktpositie in de Benelux versterken.

Velgen

De persoonlijke uitstraling van jouw eigen auto, nieuw of 6 jaar oud, bestaat uit vier technisch verantwoorde en goed verzorgde lichtmetalen velgen. Niet voor niets voorzien sommige autofabrikanten hun topmodellen van lichtmetalen velgen. Bovendien voegen lichtmetalen velgen meer toe dan het persoonlijke accent. Zo zijn deze in vergelijking met stalen velgen in het algemeen een stuk lichter en voeren lichtmetalen velgen door hun samenstelling en styling vaak de warmte van de banden en het remsysteem beter af. Voor een mooie set lichtmetalen velgen kun je bij Profile natuurlijk ook terecht.

The Delighted Customers

De doelstelling van de oorspronkelijke oprichters is nog steeds onveranderd. De klanten centraal stellen. De oorspronkelijke reden van oprichting was de landelijke naamsbekendheid naar consumenten en bedrijven, maar ook de landelijke verkoop naar zakelijke klanten. Dit geldt nu nog. De ondernemers en de klanten zijn er nog steeds. De wensen en behoeften zijn veranderd. Daarnaast veranderen de marktomstandigheden in hoog tempo. Profile wordt wederom op de proef gesteld om de wensen, eisen en behoeften van de markt en haar klanten te vertalen naar succesvolle merken, oplossingen, formules, systemen en winst. Dat is de reden van ons bestaan.